2009. november 27., péntek

Mazdaspeed RX-8 (Takara - Q-Steer - ChoroQ)

Megjött a Q-Steer. Évitől kaptam a szülinapomra meg karácsonyra. Amikor megjött a csomag már alig vártam hogy kipróbálhassam. A doboza sajnos kicsit sérült de szerencsére csak elhajlott az akasztós része. Amikor kivettem az autót olyan könnyű volt hogy azt hittem nincs benne az elem és ezért gyorsan elrohantunk a Media-ba 4 darab LR44-esért. Természetesen benne volt mint a négy szóval 2400 Ft mínusz illetve van tartalék. Hétfő óta elég sűrűn van használva és még semmi nyoma merülésnek. Természetesen az egyetemre is bevittem szóval megint volt nézés. Mindenkinek nagyon tetszett és mindenki ki is próbálta. Az autó hatótávjára panasz nem lehet mert a lakásban simán elmegy az egész szobában csak ne legyen semmi az infra útjában. A kanyarodása tök jó bár sajnos jobbra kicsit nagyobb ívben fordul. Erre van egy kis guide a neten de inkább nem kókányolok mert nem a kormányművön állít hanem a kereken amivel csak az autó egyéb teljesítményét és a másik irányba való kanyarodását lehet rontani. Mindenféle irányban megy és van rajta turbó mód is. A sebessége nem követhetetlen szóval teljesen játszható elsőre is. Ja az első futóműnek van egy kis szabad mozgása szóval az első kerekek folyamatosan tudnak érintkezni a földdel. Egyébként hatféle irányt tud mint minden rendes RC autó. Ja és a Q-Steer-ek összesen 4 frekvencián tudnak menni és ez a C/D autók közé tartozik szóval ha úgy adódik akkor egyszerre négyen is lehet racingolni. A kontrollere annak ellenére hogy valóban kicsi teljesen korrektül lehet használni bár a gáz és a turbó együttes használata egy kis tapasztalatot igényel. Ja és a kontroller alján vagy kis szerszám amivel az elemtartó fedelét lehet kinyitni illetve állítani az autó frekvenciáját és ki illetve bekapcsolni az autót. A bekapcsoló egyébként annyira kicsi hogy szinte lehetetlen mozgatni de ennek ellenére én inkább kézzel csinálom mert a szerszámka elég gyengének tűnik. Az irányításhoz még annyit hozzáfűznék hogy az első gumi iszonyat puha. Ez alatt a pár nap alatt teljesen megmattult ahol tapad az útra. Amúgy a tapadás kiváló mert idáig csak egyszer sikerült megforgatni a gépet. Egyéb autókhoz adnak keményebb hátsó kereket driftelni de állítólag még azzal sem egyszerű mutatvány. Ja és erősebb illetve gyorsabb motort is szoktak adni más modellekhez és az áttétel módosító fogaskerék sem marad ki. Szétszedni csak egyszer próbáltam mert amikor megjött az egyik első kerék kipattant a kormányzás mechanikájáról de nem sikerült szétszedni az autót. A hátsó felénél patent fogja ami atomerős és miután kiszenvedtem nem akart szétjönni. Elöl nincs csavar szóval nemtudom mi a titka úgyhogy nem erőltettem. A karosszériához nem tudok újat mondani az előző ChoroQ-hoz képest csak annyit hogy ezen van pár hiba sajnos de csak a makró képeken feltűnő.

Sportos autó
Tutkó a spoiler
Itt látszik egy kis hiba
Jól lehet fotózni
Tökéletes formavilág
Police
A méretek egyeznek
Figyelni kell randalírozás közben az elejére
Fényhíddal is nagyot mutatna
Akár zsebbe is lehet tenni
Szép képeket lehet lőni róla
A nagytesóval
Kissé zsúfolt a ChoroQ-hoz képest
Van két videóm is

2009. november 21., szombat

Tartósteszt - RX-8 (ChoroQ) 3. rész

A héten kedden alkalmam nyílt kipróbálni az autó teljesítményét. Az egyetemen jól hátrahúztam és gátlástalanul elengedtem. Ennek az őrületnek az lett az eredménye hogy a kisautó majdnem kilenc métert gurult előre önerőből. Ez a mutatvány csak a harmadik próbálkozásra sikerült mert az első rövid lett a másodiknál pedig felborul kb 20-30 centi után. És itt világítanék rá az autó legnagyobb problémájára ami az hogy az első tengely nem tökéletesen egyenes és a gumik sem kör alakúak. Ennek következtében ugrál az autó eleje ami gyorsításkor annyira elkönnyül hogy alig éri a földet és el is ránthatja mint pl. a 2. próbánál. Szóval lehet hogy ment volna messzebbre is de már nem mertem jobban felhúzni szegényt. Egyébként mindenki imádja az autót aki látta szóval az egyetemen is lehetsz penge egy kisautóval!!


2009. november 15., vasárnap

Tartósteszt - RX-8 (ChoroQ) 2. rész

A tesztméterek gyűlnek a kisautóban és a hátrahúzott centik száma is egyre nagyobb. Az autónak újabb problémája akadt. Amikor hátrahúzom akkor viccesen nyöszörög és kicsit akadozik ha lassan húzom. A kerekei nem érnek bele a sárvédőívbe szóval szerintem valami a rugóval lehet vagy pedig a fogaskerekekkel. Egyébként a rugóerő nem csökkent szóval az autó még mindig nagyon gyorsan száguldozik a padlón. Egyéb hibát is észrevettem rajta. Az autó első lökhárítójának az alján az ütközésektől kicsit repedt a festék de az sem kizárt hogy csak a lakk mert lepattogni nem akar csak rajta van a cikk-cakk vonal.

2009. november 9., hétfő

Saab Aero X (Burago)

A mai napon voltunk a Tesco-ban és frissítették a Burago autók felhozatalát az 1/43-as összerakós verziókkal. Egyből feltűnt hogy van fehér színű Saab Aero X. Mivel ez az autó elég ritkának számít gyorsan vettem is egyet. Stage 1-es összerakási szint. Nem volt valami nehéz összerakni bár a szélvédőt nem volt egyszerű bepattintani és sajnos meg is sérült rajta a festék de nem olyan vészes. Lehet hogy veszek tartalékba egy másikat mellé. Az autó különlegessége az átlag Burago-hoz képest hogy gumiból vannak a kerekei és szép felni is jár hozzá bár ez hozza magával azt is hogy guríthatatlan lesz az autó. A hangja teljesen korrekt lenne de sajnos 4/3 kerék szorul. Az autó egyéb kidolgozottsága nem rossz rendes Burago szintet hoz. Sajnos a jobb oldali ajtón a fesét sérült de ezt nem láthattam a dobozban. Egyébként ez egy nagyon penge gép jó a formája és sok rajta a látványosság. Szerencsére korábban már sikerült beszerezni belőle egy feketét is szóval mostmár csak a fehérből kell egy műanyag kerekű és kész is van a kollekció!

*UPDATE: A doboz hátulján található idióta papír ami a származást ecseteli és kitakarja az autó képét szépen lejön nyom nélkül!!

A dobozt nem sikerült szakadás nélkül nyitni
A kerekek sem mennek bele könnyedén
De a látvány kárpótol mindenért
Kiváló autó
Imádom a Saab-okat
Éljen a benzines turbo motor
Elég puritán az alja
Jól mutatnak együtt
Csodálatos a fényezése

2009. november 3., kedd

Mazda RX-8 (AutoArt)

Ezt a csodálatos 1/18-as RX-et potom pénzért eBay-eztem össze Németországból. Olyan részletes leírást igazándiból nemtudok írni róla mert egyszerűen tökéletes. Ez egy AutoArt. Minden részlet a helyén van és tökéletes a festés illetve az összeszeréli minőség. Az autó tud pár extrát is. Például a motor burkolata levehető és így valamivel több látszik a motorból és a toronymerevítőből. A burkolat kidolgozása is penge mivel a Renesis-es felirat domború mint az igazin. A másik atomXtra az hogy a napellenzője simán lehajtható! Hál Istennek van már pár AutoArt-om de azok nem tudták ezeket bár a 635-ös BMW lehet hogy tudja... A motorhoz hozzáfűzném még azt is hogy amikor alulról szemléltem az autót akkor észrevettem hogy a gyertyák kábelei is megvannak ami azért nagy szó mert ebben a rotary motorban oldalt vannak elhelyezve a gyertyák. Képet sajnos nem tudtam csinálni róla de ha sikerül akkor közlöm. A fékekről is csináltam képet és érdemes szemügyre venni nagy méretben is mert hihetetlenül jó! Olyan mintha igazi lenne. A futőmű is megér egy misét mert bár nem rugózik rendes rugó van rajta és természetesen mindene megvan és szép is. A külső elemekről még annyit hogy a rendszámtáblák is nagyon jók lettek és a lökhárítók illesztései is hibátlanok. Ja és még a lámpák... Hát nem akarom ismételni magam... Beltér? A kárpitozás tökéletes és az övek kidolgozottsága is nagyon tuti. A műszerfalon minden gomb le van festve és ha jó a fotó akkor olvasható is. A csomagtér is kárpitozott és jó nagy. Szerencsére pont elfér benne a motor burkolata hogy ne kelljen folyamatosan levenni. Ja és a leszedő szerszámja is elfér még mert olyat is adnak a géphez sőt még egy kis papíroson szemléltetik is a leszedés folyamatát. Az összes ajtó rendes zsanérral rendelkezik és úgy nyílik mint az igazi. Jajj az egyetlen hiba itt leledzik. A hátsó hátrafelé nyíló ajtót nem lehet túlzottan kinyitni mert a küszöbbe beleér sajnos és a festék könnyen sérülhet. Az ezüstnek szerencsére nem olyan vészes a másiknak sajnos elég csúnya. És hát a lényeg... A másik RX-8 egy 3000 darabos széria egyik példánya. A festése olyan mint a Le Mans győztes 4 rotoros Mazda 787B-nek ami nekem maradéktalanul bejön. Ezt is szerencsére az átlagnál sokkal olcsóbban tudtam megszerezni. Ugyanazt tudja mint a testvére csak nagyobbak a kerekei és a fékje is racingos. Ja meg mintha ültetett lenne egy picit. Jaaa és csak 3000 van belőle! Hihetetlen szépek ezek az autók. Akinek van fölös nem kevés pénze és szereti az RX-8-at az szerezzen egyet.

Közösen


Közösen kettő

Freestyle Door
Csak egy spoiler kellene...
Az 55-ös
Éjszakai fless
Vitrinben pihen
BBS és a fék
Színégetés de nekem tetszik
Művészet

Fantasztikus belseje van
Hátul is csak nehéz lekapni
Authenticity #2954
Szép alváz
Napellenző fless
A Szürke

Olyan mintha fékeztek volna vele
Hátsó lámpa
Jól kihasználható csomagtartó
Renesis
Fedél off
Fedél
Lámpatest
KockaRendszám
Eleje

Hátulja
Ködfény
Lámpa póz
Ajtó póz
Arc póz
Zsír póz
Kerék póz
Kerék póz 2.0
Cockpit
Lámpa póz 2.0
Az izzó is látszik
A nézése csábító
Délutáni póz
Üres lett az asztalom
Choro-Q is kipróbálta
Közeli fék
Hátsó ajtó póz

Fényjáték

Lámpa póz 3.0

Derítő póz

Az új sötét sarok

Ez csak nagyon szép kép